FAQs Contract

Wat heb ik nodig om gebruik te maken van de Smappee Smiles energiediensten?

1.     Digitale meter: Een digitale meter is essentieel om je energieverbruik nauwkeurig te monitoren en de voordelen van dynamische tarieven te benutten. Zonder een digitale meter is het niet mogelijk om ten volle te profiteren van de slimme functies van Smappee Smiles. Heb je nog geen digitale meter? Je kunt deze eenvoudig aanvragen bij Fluvius.

Voor klanten zonder digitale meter bieden we een variabel contract aan.

2.     Zonnepanelen: Voor het uitgebreide Sunplus energiecontract heb je zonnepanelen nodig, zodat je overtollige energie kunt injecteren in ons systeem. Dit is noodzakelijk om gebruik te maken van de virtuele batterij en de mogelijkheid om je zonne-energie om te zetten in laadcapaciteit voor je elektrische wagen. Voor andere contracten, zoals Lite en Smart, zijn zonnepanelen niet per se nodig, maar zonder zonnepanelen mis je de functionaliteit van de virtuele batterij.

3.     Smappee Infinity: Dit meetsysteem is nodig voor de geavanceerdere functies, zoals slimme sturing van je energieverbruik en optimalisatie van je zelfconsumptie. Het systeem helpt om maximaal te besparen door gebruik te maken van de meest voordelige momenten om energie te verbruiken. Als je geen Smappee Infinity hebt, zul je bij de start enkel toegang hebben tot het Lite contract, maar we kunnen je helpen om een Infinity-systeem te installeren zonder verplichtingen.

4.     Smappee laadpas: Om je virtuele batterij te ontladen bij een Smartstop heb je een Smappee laadpas nodig die geactiveerd is voor publiek laden. Deze laadpas moet gekoppeld zijn aan de gebruiker die het energiecontract aangaat. Als je nog geen laadpas hebt, ontvang je bij het afsluiten van je contract twee laadpassen om je sessies eenvoudig uit te voeren. Deze kan je gebruiken aan Smartstops met je virtuele batterij, of aan andere palen (zonder de virtuele batterij).


Thank you for your feedback

Terug naar de veelgestelde vragen