FAQs Opzegging

Hoe zeg ik mijn contract op?


Je wenst een nieuw contract op te zeggen?

Je hebt veertien dagen bedenktijd na het afsluiten van een nieuw contract. Binnen deze periode kun je je contractaanvraag gratis annuleren via ons contactformulier.
Laat ons steeds ook weten waarom je wenst afstand te nemen van je contract. Je voormalige energieleverancier zal je vaak contacteren nadat je een nieuw contract afsluit en je kortingen aanbieden.
Aan deze kortingen zijn altijd voorwaarden verbonden, die ervoor zorgen dat je deze korting uiteindelijk nooit zal ontvangen en een duur tarief betaald in de plaats. Stuur dit voorstel dus altijd even naar ons, dan bekijken we samen of je effectief een goed voorstel ontving of niet.

De startdatum van je contract moet meer dan tien dagen in de toekomst liggen om de aanvraag te kunnen annuleren. Een contract met een startdatum in het verleden of binnen tien dagen na jouw aanvraag kan niet meer geannuleerd worden.

Je wenst je huidige contract op te zeggen?

Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie kan je jouw lopend contract opzeggen met een opzegtermijn van 3 werken.

Wens je van energieleverancier te veranderen? Contacteer eerst onze klantendienst of je effectief een voordeliger contract aangeboden krijgt. Vaak is dat niet het geval en is het belangrijk dat we samen dit voor je onderzoeken.
Ga je verhuizen? Stuur in de week van je verhuis een energieovernamedocument door naar ons. Dit doe je zowel van je oude als je nieuwe adres. 
Ga je scheiden en je wenst de naam van het contract aan te passen? Dan ga je net als bij een verhuis een energieovernamedocument invullen en naar ons sturen. Je ex-partner dient dan een nieuw contract in te tekenen bij een energieleverancier naar keuze.
Je wenst geen energielevering meer in je woning? Contacteer je distributienetbeheerder om de meter af te sluiten van het net. Let wel, er zijn kosten gebonden aan het afsluiten en weer openen van je energiemeter.



Heeft dit antwoord u geholpen?

Terug naar de veelgestelde vragen